Размер шрифта
A- A+
Межбуквенное растояние
Цвет сайта
A A A A
Изоображения
Дополнительно

Гульні і практыкаванні па тэмах "Зіма", "Зімовыя забавы"

Тэма: “Новы год”

1. Паразмаўляйце. Пагаварыце аб тым, якое свята наступае, што яно абазначае, як рыхтуюцца людзі да свята.

2. Займіцеся сумеснай справай. Няхай ваша дзіця прыме актыўны ўдзел у працэсе ўпрыгожвання ёлачкі. Пры гэтым замацуйце паняцці:

  • высака – нізка – пасярэдзіне;
  • вышэй – ніжэй
  • большы – меншы
  • даўжэйшы - карацейшы

3. Замацуйце назвы адценняў колераў. Няхай дзіця назаве колеры цацак на ёлцы (ружовы, блакітны, салатавы, жоўта-зялёны, фіялетава-блакітны і г.д.)

4. Замацуйце дапасаванне лічэбнікаў і назоўнікаў. Палічыце цацкі на ёлцы:

1 шарык, 2 шарыкі, 3 шарыкі, 4 шарыкі, 5 шарыкаў…

Такім жа чынам палічыце хлапушкі, ледзяшы, шышкі, гірлянды.

5. Гульня “Хто больш”

Неабходна па чарзе падбіраць і называць прыметнікі да назоўнікаў.

Напрыклад:

Ёлачка якая? (зялёная, калючая, духмяная, навагодняя і г.д.)

Пераможа той, хто апошні назаве слова.

Прыметнікі можна падбіраць да любых слоў: цукерка, сняжынка, зіма, Дед Мароз і г.д.

6. Падрыхтуем віншаванні. Папрасіце дзіця намаляваць навагоднія паштоўкі для членаў сям'і, дапамажыце яму прыдумаць віншаванні.

Тэма "Зіма"

 

1. Назаві асноўныя прыкметы зімы.

2. Практыкаванне “Назаві дзеянне” (падбор дзеясловаў па сэнсу)

Снег (што робіць?) – лажыцца, блішчыць, растае…..

(сняжынка, лёд, вецер, мароз, мяцель)

3. Практыкаванне “Колькі іх?” (дапасаванне лічэбнікаў і назоўнікаў)

Адна сняжынка, дзве сняжынкі, тры сняжынкі, чатыры сняжынкі, пяць сняжынак…

(снегавік, гурба, сняжок, горка, лядзяш)

Гэта ж заданне можна ўскладніц, калі дапасоўваць яшчэ і прыметнікі:

Адзін вясёлы снегавік, два вясёлыя снегавікі, тры вясёлыя снегавікі, чатыры вясёлыя снегавікі, пяць вясёлых снегавікоў і г.д. (высокая гурба, маленькі сняжок, доўгі лядзяш, халодны дзень)

4. Закончы сказ. (Сказы закончыць, а потым паўтарыць поўнасцю)

  • Зімой бывае снег, а летам…..
  • Зімой снег падае, а вясной…..
  • Зімой катаюцца на санках, а летам….
  • Зімой бывае холадна, а летам….
  • Зімой дрэвы белыя, а летам…..
  • Зімой холадна, а летам….
  • Зімой растуць гурбы, а летам растуць…..

5. Практыкаванне “Што было ўчора?”

  • Сёння снег блічшыць, а ўчора… (блішчэў)
  • Сёння снег ідзе, а ўчора………………..
  • Сёння снег лажыцца, а ўчора……………
  • Сёння вада замярзае, а ўчора……………..
  • Сёння мароз трашчыць, а ўчора…………
  • Сёння сняжынкі падаюць, а ўчора………
  • Сёння вецер дзьме, а ўчора…….

6. Складзіце апавяданне пра зіму. Дапаможа вам у гэтым схема, якая падкажа дзіцяці, аб чым можна расказаць.

Разделы сайта